WILSON AUDIO


Hi-Fi i Muzyka
Nagroda Roku 2017


Hi-Fi+
Floorstanding Loudspeaker of the Year
2016


Stereophile
Loudspeaker of the year
2016


The Absolute Sound
Editors Choice
2016


The Absolute Sound
Product Of The Year
2015

 

Wilson Audio Sabrina

Inspiracja dla Sabriny wywodzi si z dw鏂h odleg造ch i pozornie r騜ni帷ych si od siebie 廝鏚e: wcze郾iejszej konstrukcji WATT/Puppy i topowego g這郾ika Wilson Audio – Alexandria XLF. WATT/Puppy by rezultatem wiary Davida Wilsona w to, 瞠 dobrze zaprojektowany, kompaktowy g這郾ik m鏬 przewy窺zy dzia豉niem znacznie wi瘯sze systemy klasy state-of the-art w czasach sobie wsp馧czesnych. Sabrina ma niemal takie same wymiary, jak jej prekursor z lat 80-tych. Alexandria XLF z drugiej strony, reprezentuje aktualne ukoronowanie ponad 30-letniej pogoni Wilson Audio za rozwi您aniem, kt鏎e pozwoli這by przerzuci most ponad przepa軼i dziel帷 muzyk gran na 篡wo i jej reprodukcj kreowan przez urz康zenia elektroniczne. Rozwi您ania zastosowane w Alexandrii pozwalaj na najbardziej precyzyjne na 鈍iecie wyr闚nanie czasowe przetwornik闚, a w jej projekcie wykorzystano przetworniki w豉snej konstrukcji oraz modu造 obudowy wykonane z opracowanych przez firm Wilson Audio materia堯w, dzi瘯i kt鏎ym rezonanse i podkolorowania d德i瘯u redukowane s do niewykrywalnych przez ludzki s逝ch poziom闚.

Celem, jaki przy鈍ieca in篡nierom podczas pracy nad Sabrin, by這 wydobycie istoty wiedzy i do鈍iadczenia zawartego w projekcie Alexandrii. Dzi瘯i temu mo積a by這 stworzy g這郾ik, kt鏎y podobnie jak pierwszy WATT/Puppy, b璠zie m鏬 stan望 obok znacznie wi瘯szych system闚 i zaoferowa taki poziom dynamicznego kontrastu oraz harmonicznej ekspresji, jaki charakteryzuje wszystkie konstrukcje Wilson Audio.


Nowa Architektura i Sprawdzone Materia造

Kiedy rozpoczynamy dyskusj na temat projektu architektury zestawu g這郾ikowego, filozofia Wilsona okazuje wywodzi si z idei kt鏎a m闚i, 瞠 zewn皻rzna forma g這郾ika nierozerwalnie 陰czy si z jego funkcj.Unikalne aspekty w豉軼iwego op騧nienia propagacji d德i瘯u, modu這wa konstrukcja oraz dba這嗆 o jak najni窺ze rezonanse obudowy, wymusi造 na przestrzeni dekad specyficzny wygl康 zestaw闚 g這郾ikowych Wilsona.Jednak w tej wzajemnej interakcji pomi璠zy technicznymi, a estetycznymi idea豉mi, zawarte jest swoiste pi瘯no. Obudowa Sabriny jest montowana r璚znie, klejona przy pomocy odpowiednich 鈔odk闚, r璚znie piaskowana, 瞠lowana, pokrywana wieloma warstwami lakieru samochodowego, kontrolowana pod k徠em jako軼i, a nast瘼nie polerowana w celu uzyskania takiego samego standardu, jaki charakteryzuje wszystkie pozosta貫 g這郾iki Wilsona. Cz窷 przednia i spodnie panele wykonane s z firmowego kompozytu oznaczonego liter „X”.

Kiedy ca造 uk豉d przetwornik闚 g這郾ika zostanie wyr闚nany czasowo – tak aby natarcie transjent闚 z ka盥ego przetwornika dociera這 do uszu s逝chacza w tym samym czasie, osi庵amy gruntown popraw dynamiki, detali harmonicznych, przejrzysto軼i, a tak瞠 wszystkich innych istotnych parametr闚 jako軼i d德i瘯u.

M闚i帷 prosto, wszystkie czynniki charakteryzuj帷e to, co m霩g odbiera jako „rzeczywiste” w muzycznej reprodukcji, s wzi皻e pod uwag. Regulowane modu造 przetwornik闚 w wi瘯szych konstrukcjach Wilsona s stosowane w celu zapewnienia jak najlepszej kontroli wyr闚nania czasowego, w wielu r騜nych otoczeniach ods逝chowych. Niemniej, w pojedynczej obudowie g這郾ika, takiej jak w przypadku Sabriny, koncepcja wyr闚nania czasowego wci捫 ma istotne znaczenie. Zestaw przetwornik闚 w Sabrinie zosta zoptymalizowany czasowo pod k徠em typowego pomieszczenia ods逝chowego (st康 bierze si nachylenie frontowej cz窷ci g這郾ika).


Zwrotnica

Ka盥a ze zwrotnic Sabriny stanowi osobne dzie這 sztuki. Ka盥a tworzona jest indywidualnie i dopasowywana do parametr闚 zwrotnicy wzorcowej. Tolerancje rozbie積o軼i w Wilson Audio mieszcz si w bardzo rygorystycznym zakresie +/- 0,2% - znacznie bardziej wymagaj帷ym, ni s w stanie osi庵n望 najlepsze pojedyncze komponenty. Podczas gdy inni wytw鏎cy sprz皻u high-end akceptuj brak precyzji jako fakt dokonany i tworz zwrotnice o dok豉dno軼i cynowego 穎軟ierzyka, Wilson Audio wierzy, 瞠 ka盥y z posiadaczy produkt闚 oznaczonych ich firmowym logo, powinien us造sze dok豉dnie to, co Dave i jego in篡nierowie s造szeli, kiedy zatwierdzali ostateczn wersj prototypu.

Podczas projektowania zwrotnicy dla g這郾ika Sabrina podj皻o odpowiednie 鈔odki w celu redukcji zniekszta販e oraz towarzysz帷ych im zgubnych efekt闚 d德i瘯owych. Czynniki takie, jak jako嗆 basu i kontrast dynamiczny, kt鏎e spe軟i b康 nawet przewy窺z standardy Wilsona, stanowi造 g堯wne za這瞠nie projektu, a zadanie by這 tym trudniejsze, 瞠 Sabrina posiada stosunkowo niewielkie rozmiary obudowy. Wielokrotnie poprawiano topologi zwrotnicy i dokonywano przemy郵anych wybor闚 w kwestii komponent闚, aby sprosta temu wyzwaniu. In篡nierowie w Wilson Audio wykorzystuj firmowe oprogramowanie projektuj帷e w celu identyfikacji zmiennych czasowych charakterystycznych dla pracy zwrotnicy, kt鏎e inni projektanci zwyczajnie ignoruj. Przeprowadzane nast瘼nie ods逝chy oraz pedantyczne udoskonalenia komponent闚, stanowi empiryczn weryfikacj wiarygodno軼i ka盥ego z wybor闚 projektowych. Skala, w jakiej oceniamy wielko嗆 sukcesu Wlison Audio nie jest mierzona wy陰cznie analiz techniczn, ale jest r闚nie oparta na metodycznych por闚naniach z muzyk wykonywan na 篡wo.

Obni瞠nie poziomu szum闚 i zniekszta販e w Sabrinie pozwoli這 ekipie projektowej na „g喚bsze” ws逝chanie si w brzmienie g這郾ika. Problemy i niepo膨dane d德i瘯owe artefakty, w innym przypadku przes這ni皻e, by造 豉twe do wychwycenia, co pozwoli這 na dok豉dniejsze okre郵enie ich istoty i w efekcie - usuni璚ie. Id帷a za tym redukcja zniekszta販e domeny czasowej zmniejsza niepo膨dan ziarnisto嗆 d德i瘯u i poprawia odpowied impulsow – kt鏎a stanowi g堯wn zalet Sabriny. Znakomita jako嗆 basu w Sabrinie, inteligentna kombinacja szybko軼i i mocy, stanowi wynik innowacyjnej pracy in篡nier闚 w這穎nej w dolnoprzepustow cz窷 zwrotnicy g這郾ika. Szybko嗆 transjent闚 鈔edniego zakresu tonalnego, pi瘯no brzmienia, przejrzysto嗆, odpowiedni rozk豉d przestrzenny, 篤awo嗆 basu i ekspresja dynamiczna oraz – co najwa積iejsze – znakomite kreowanie rzeczywisto軼i wydarzenia muzycznego, wszystkie nieod陰czne zalety g這郾ik闚 Wilsona, s obecne w Sabrinie w pe軟ym wymiarze.

Przetworniki


Wiele ju zosta這 napisane i powiedziane na temat opracowanego przez Wilsona przetwornika wysokotonowego Convergent Synergy Tweeter. Celem projektu tego g這郾ika by這 zapewnienie idealnego balansu pomi璠zy g豉dko軼i wy窺zego zakresu pasma, charakterystyczn dla przetwornik闚 wykorzystuj帷ych tak zwane „egzotyczne materia造”, a rozci庵ni璚iem ni窺zych cz瘰totliwo軼i i zdolno軼i przekazywania mocy, kt鏎e pozwoli造by na niezauwa瘸lne dopasowanie si d德i瘯u do du篡ch przetwornik闚 鈔edniotonowych Wilsona. W wielu kr璕ach producent闚 sprz皻u audio, ten aspekt pozostaje niedo軼ignionym szczytem doskona這軼i reprodukcji wysokich ton闚. Convergent Synergy stanowi produkt nie ko鎍z帷ego si procesu innowacyjnego Wilsona i w uproszczonej formie stanowi podstaw konstrukcyjn dla g這郾ika wysokotonowego Sabriny. W projekcie Sabriny wykorzystano r闚nie sprawny i dynamiczny przetwornik 鈔edniotonowy o 鈔ednicy 5.75 cala. 字edni zakres tonalny w Sabrinie rozci庵a si a do ni窺zego zakresu wysokich cz瘰totliwo軼i (przetwornik zachowuje liniowo嗆 powy瞠j 3.5kHz). Aby jak najlepiej wykorzysta muzykalno嗆 i mo磧iwo軼i przetwornika 鈔edniotonowego w tym zakresie pasma, g這郾ik wysokotonowy zosta odci皻y na wy窺zym poziomie, ni w innych konstrukcjach Wilsona. Wy窺ze odci璚ie zwrotnicy skutkuje jeszcze lepsz zdolno軼i przekazywania mocy przez ten wyrazisty, ale niezwykle muzycznie ekspresyjny przetwornik wysokotonowy.

G這郾ik niskotonowy o 鈔ednicy 8 cali, wykorzystany w konstrukcji Sabriny, po raz pierwszy by zastosowany w kolumnach Alexia. G這郾ik przeszed modyfikacj, aby mo積a by這 zamontowa go w mniejszej, pojedynczej obudowie. Komplet przetwornik闚 Sabriny reprezentuje technologi „zapo篡czon” z wy窺zych modeli, w najlepszym znaczeniu tego s這wa, a jednocze郾ie symbolizuje zaanga穎wanie osobiste ca貫go zespo逝 w stworzenie g這郾ika, kt鏎y w pe軟i zas逝瞠nie b璠zie m鏬 szczyci si przynale積o軼i do rodziny Wilson Audio.



Poni窺zy film por闚nuje najmniejsz wolnostoj帷 Sabrin z topowym g這郾ikiem Wilson Audio - Alexandri XLF.


Z tego filmu z kolei dowiadujemy si dlaczego Dave Wilson chcia豚y mie Sabriny.


Sabrina - Dane Techniczne:
G這郾ik Niskotonowy: 8 cali (20.32 cm). Materia: membrana papierowa
G這郾ik 字edniotonowy:

5 3/4 cala (14.61 cm). Materia:pulpa papierowa

G這郾ik Wysokotonowy: 1- calowa kopu趾a (2.54 cm), materia: nas帷zany jedwab
Pasmo Przenoszenia:

31 Hz – 21 kHz: +/- 3 dB

Impedancja: 4 omy / 2.53 om闚 minimum przy 139 Hz
Sprawno嗆: 87 dB przy 1W / 1m / 1 kHz
Minimalna Zalecana Moc Wzmacniacza: 50W/Kana
Wymiary: Wys.38 cali (96.48 cm)
Wys. z kolcami 39 5/16 cala (99.80 cm)
Szer. 12 cali (30.48 cm)
G. 15 3/16 cala (38.55 cm)
Waga:

Waga systemu na kana:94 lbs (42.64 kg)

Dost瘼ne Kolory: Szczeg馧owe informacje TUTAJ

Wilson Audio

 
 
Sabrina  83117 z     cena zawiera KGO: 21,00 z
na g鏎
Wilson Audio Sabrina 05/2016

To pozycja obowi您kowa na li軼ie ods逝ch闚. Doskonale zrozumiem osoby, kt鏎e po kr鏒kim romansie stwierdz, 瞠 nie ma po co szuka dalej. Sabrina to materia na 穎n.

Maciej Stryjecki


ca豉 recenzja »

Sabrina Stereophile 05/2016

Robert Deutsch


ca豉 recenzja »

Sabrina The Audio Beat 04/2016

D德i瘯, jaki wydoby si z Sabrin by i軼ie ol郾iewaj帷y. Rozdzielczo嗆, przyjemna naturalno嗆 i swoboda, skupienie obraz闚 w przestrzeni oraz prowadzenie basu 瞠lazn r瘯 a do najni窺zych jego sk豉dowych – by造 oczywiste. To, co zaskoczy這 nas znacznie bardziej, to fakt, 瞠 Sabriny – te ma貫 Sabriny – dawa造 sobie z tym wszystkim rad bez najmniejszego wysi趾u.

Marc Mickelson


ca豉 recenzja »

Sabrina The Absolute Sound 10/2015

HiFi Advice 04/2013

Sabriny kompletnie mnie zaskoczy造. Oczekiwa貫m poziomu doskona這軼i proporcjonalnej do reputacji Wilsona; jednak – przynajmniej na papierze – idea wspania這軼i Sabriny wygl康a豉 na nieco naci庵an. Okazuje si, 瞠 taka nie by豉. G這郾iki dostarczy造 mi jedne z najwspanialszych sesji ods逝chowych jakie prze篡貫m, a wisienk na torcie niech b璠zie fakt, 瞠 s one niezwykle rozs康nie wycenione.

Neil Gader


ca豉 recenzja »

© 2003-2014 FAST 鏚. Wszystkie u篡te znaki towarowe s zastrze穎ne i nale膨 do ich prawnych w豉軼icieli.
powr鏒 na stron g堯wn na g鏎
 
PREVIOUS
(left arrow key)
NEXT
(right arrow key)
CLOSE (Esc)